DaBU bestyrelsesmøde onsdag den 25. september 2024
1. oktober 2024Referat DaBU bestyrelsesmøde 10/24 afholdt onsdag den 25. september 2024.
Til mødet deltog bestyrelsen samt generalsekretær: Lars Brovil (LB) – Merete Skovbjerg (MS) – Bo Bøgeskov (BB) – Finn Bryhl (FB) – Michael Jensen (MJ) og Tina Nielsen (TN)
Bestyrelsen afholder et kort møde ift. jobsituationen i DaBU, da Bjarne Malmroes har sagt sin stilling op ved udgangen af oktober.
Da Signe Kirse ligeledes opsagde sin stilling i august, kalder dette på opmærksomhed fra Bestyrelsen i forhold hvordan vi løser opgaverne frem til der er ansat nye medarbejdere, samt hvilke krav og behov vi har til fremtidige ansatte.
MJ præsenterer herefter sine tanker om udviklingen af DaBU og hvad ansattes opgaver er og skal være, da der er mange opgaver og mange hensyn der skal medregnes, når vi ansætter nye medarbejdere. Herunder kan nævnes ”strategisporet”, at blive Team Danmark forbund, samt mange andre forskelligartede opgaver af større eller mindre karakter.
MJ har udarbejdet et organisationsdiagram i forhold til hvor han ser DaBU være om 5 år, som han mundtligt redegør for, og som kan være til inspiration ift. hvilke kompetencer vi har behov for hos nye medarbejdere. MJ sender snarest dette på mail til bestyrelsen.
Vi drøfter herefter de behov vi har, både nu og her, men også på sigt, og hvordan dette på bedst mulige vis, kan løses.
Det besluttes at der slås en stilling som udviklingskonsulent hurtigst muligt, og kigger på muligheden for at få løst forfaldende opgaver af en Studentermedhjælper, eller lign. Herefter afklares hvilke opgaver der er behov for at få løst, og med dette, tage afsæt i hvad en kommende forbundskonsulent (Bjarnes stilling) skal kunne håndtere af opgaver.
/TN 26.09.2024