Pressemeddelelse – JM 2021

4. august 2021 Slået fra Af Signe Kirse Ellegaard

Det er med stor glæde, at Lindholm Bokseklub i samarbejde med Danmarks Bokse-Union, kan præsentere de Jyske Mesterskaber 2021 i Aalborg.

Vi skal tilbage til 1920’erne for at finde Aalborg som værtsby for et Jysk Mesterskab. Aalborg var værtsby ved fire Jyske Mesterskaber i 1924, 1925, 1927 og 1929. Det bliver dermed 5. gang i historien, at Aalborg er værtsby – nærmere bestemt Nørresundby Idrætscenter den 24.-26. september 2021.

Det bliver traditionsrige Lindholm Bokseklub, som er medvært for de Jyske Mesterskaber, når medaljerne skal uddeles i Nørresundby Idrætscenter. Bokseklubben har stolte traditioner som stævnearrangør og store ambitioner for det første JM i Aalborg i næsten 100 år.

René Sørensen, formand for Lindholm Bokseklub, er glad for, at valget er faldet på Lindholm Bokseklub som vært: ”Danmarks Bokse-Union ved, at vi kan håndtere store stævner i gode rammer her i det Nordjyske. Vi glæder os til at præsentere vores egne talenter på hjemmebane og til at byde alle andre velkommen til Aalborg. Vi arbejder hårdt for boksningen og et Jysk Mesterskab er noget særligt. Også for alle vores sponsorer, frivillige og for Aalborg. Byens borgmester Thomas Kastrup-Larsen har tidligere udtalt, at bevægelse er en vigtig del af Aalborgs DNA. Derfor har boksesporten en helt særlig plads i Aalborg. Dette kan jeg kun være 100 % enig i.”

Bokse-opbakningen er i top

Publikumsinteressen i det nordjyske er stor, og et Jysk Mesterskab er noget særligt. Blandt medalje-favoritterne er der flere nordjyske boksere med potentiale til at dominere boksescenen i årene fremover.

Danmarks Bokse-Unions formand Lars Brovil udtaler:  ”Jeg er på Danmarks Bokse-Unions vegne stolt og rigtig glad for at samarbejde med Lindholm Bokseklub, som har bevist mange gange, at klubben kan arrangere boksestævner fra øverste hylde. Det så vi senest i fjor, hvor klubben var vært for et veltilrettelagt og velbesøgt DM til trods for daværende corona restriktioner. Vi glæder os til god og medrivende boksning i Nørresundby Idrætscenter.”